
Älykästä digitalisaatiota
Ihmiset, data ja prosessit muodostavat liiketoiminnan perustan. Yhä useammin digitaalisuuteen halutaan nykyisin yhdistää myös tekoälyä – on kyse sitten tekstin tulkinnasta, automaattisista käännöksistä tai chat-pohjaisista käyttöliittymistä.
Kielimallipohjaisten tekoälyjen huikea esiinmarssi vuodesta 2022 alkaen on muuttanut IT:n tulevaisuudenkuvaa pysyvästi. Perinteisen koneoppimismallin rinnalle on noussut isojen kielimallien tuoma luonnollisen kielen käyttökokemus, joka mahdollistaa liiketoimintasovellusten kehittämisen aivan uusiin suuntiin.
Lue lisää blogistamme kielimallitekoälyn käyttökohteista ja suhteesta perinteiseen tekoälyyn. Tekoäly-aiheisia artikkeleita onkin kokonainen kategoriallinen.
Keskeinen haaste tekoälysovelluksissa on etsiä oikeita tasapainoja: Kuinka paljon tekoälyyn voi luottaa? Saako se tehdä mitään itsekseen, vai tarvitaanko ihminen aina varmistamaan? Kuinka paljon omaa liiketoimintaa – tekstin sävyjä, oikeaa sanastoa, yksityistä tietoa – tekoälylle pitää opettaa, jotta se voi toimia tehokkaasti ja hyödyllisesti?
Devisioonassa olemme tutkineet kielipohjaisen tekoälyn soveltamista ja käyttöä erilaisiin liiketoimintasovelluksiin, ja uskomme löytäneemme toimintatavat, joilla useimmat tekoälyongelmat ratkeavat. Uskomme huolelliseen liiketoiminnan ymmärtämiseen, laadukkaaseen työpajatyöskentelyyn, ketteriin pilotteihin ja sitä kautta oikean tuotantotarpeen tunnistamiseen. Etsimme oikean ratkaisun OpenAI:n ja Azuren tarjoomasta, ja huolehdimme järjestelmiesi älystä.


Ota yhteyttä
Voimmeko auttaa sinua? Ota yhteyttä, katsotaan löytyykö yhteinen sävel.
Jouni Heikniemi
Toimitusjohtaja
040 566 8379