Devisioona on auttanut lähes sataa suomalais­­yritystä kehittä­­mään digitaalista liike­­toimintaa.

Olemme olleet toteuttamassa ratkaisuja niin pörssiyhtiöille, järjestösektorille kuin globaaleille startupeillekin. Toimimme asiakkaidemme kanssa syvässä yhteistyösuhteessa, pohtien niin teknologiastrategiaa kuin liiketoiminnan kehityssuuntiakin, samalla jatkaen aina teknisen toteutuksen syvimpiin yksityiskohtiin saakka.

Asiakascasemme ovat luottamuksellisia, mutta jos haluat kuulla lisää, ota yhteyttä. Kerromme mielellämme tarkemmin töistämme, ja annamme tarvittaessa yhteystietoja ihmisille, jotka ovat tehneet kanssamme töitä – ja haluavat tehdä jatkossakin.

Ohessa muutama esimerkki projekteistamme.

Palvelu­­yrityksen datan avaa­minen

Suomalainen palveluyritys tuskaili verkkopalveluidensa kehittämisen vaikeutta.Vendor lock-in painoi, ja tiedonjulkaisuarkkitehtuuri oli hakusalla. Devisioona laati yritykselle kattavan digitaalisen asioinnin palvelukehikon, jonka avulla liiketoimintadata saatiin avattua sekä uusille toimittajille että muille ulkopuolisille kumppaneille.

Azuressa pyörivä ratkaisumme sisältää mm. .NET Core -pohjaisia asiointipalveluita, Cosmos DB -tietovarastoja, palveluväyliä, Application Insights -valvonnan ja API Management -pohjaista rajapintahallintaa. Se on vapauttanut asiakkaan IT-osaston tuottamasta räätälöityjä rajapintoja erilaisten kumppanien tarpeisiin, ja keskittänyt digitaalisen yhteistyön hallinta- ja valvontapalvelut yhteen pisteeseen. Ratkaisun sivuvaikutuksena organisaatiolle laadittiin myös Azure-palveluiden käyttömallit, joiden soveltamista Devisioona tukee ja opastaa tarpeen mukaan.

Moderni integraatio­­alusta verkko­kaupalle

Legendaarisen suomalaisen kuluttajabrändin verkkokauppa siirtyi yritysjärjestelyn myötä uuteen IT-ympäristöön, joka rakennettiin ns. tyhjältä pöydältä. Kaikki verkkokaupan ydinjärjestelmät ja niihin liittyvät tukijärjestelmät rakennettin samanaikaisesti. Lähtökohtaisesti kaikki ratkaisut olivat pilviaikaikauden moderneja ja eri järjestelmätyyppien johtavia teknologioita. Tässä pilvipohjaisessa Hybrid -arkkitehtuurissa on Azure integraatioalusta täydellinen ratkaisu tarpeeseen. Nopeat pilvipohjaiset integraatiokyvykyydet yhdistettynä eritasoisiin integraatiorajapintoihin toivat tarvittavat nopeuden ja joustavuuden tekniikan osalta.

Azurella tehty integraatioalusta toteuttaa Logic Appeilla, Functioneilla ja muilla moderneilla Azure PaaS -tason välineillä iPaaS -alustan, joka on kokonaisratkaisut eri järjestelmistä koottuun verkkokauppajärjestelmäkokonaisuuteen. Ratkaisu on ollut tuotantokäytössä vajaa 2 vuotta ja sinä aikana se on näyttänyt kustannustehokkuuden, skaalauksen sekä hallintaominaisuudet oikeassa tilanteessa. Kokonaisuudessa on useita kymmeniä integraatioita, jotka mahdollistavat verkkokaupan integroidut taustaprosessit tilaustenkäsittelystä tuotetarjonnan hallintaan ja asiakasviestintään.

Startupin tekoäly­pohjainen asiakas­palvelu­ratkaisu

Startup-asiakkaamme kehitti skaalautuvan liiketoimintamallin chattipalveluiden tuottamiseen. Joka nurkalta löytyvän perustason tekoälybotin lisäksi ratkaisu ottaa mukaan myös myynnin ammattilaiset ja heidän dynaamisesti kehittämänsä keskusteluskriptit. Asiakas halusi kytkeä ratkaisunsa taustalle nopeasti kehittyviä valmiita palveluita, ei kehittää omaa syvää AI-teknologiaa. Jo suunnittelupöydällä oli selvää, ettei yksikään pilviekosysteemi tarjonnut hyviä ja valmiita välineitä asiakkaan kaikkiin tarpeisiin.

Valitsimme ratkaisun keskiöön Azure Functionsin, johon kytkimme tekoäly- ja analytiikkapalveluita Microsoftilta, Googlelta ja itsenäisiltä kolmansilta osapuolilta. Aloitimme toteutuksen MVP-projektilla, jonka aikana veimme palvelimeittoman teknologiaratkaisumme tuotantokäyttöön. Jatkamme yhteistyötä asiakkaan jatkuvan kehityksen kumppanina.